Nyårsaftonskväll!

Vilken underbar nyårsafton!

Här är jag redo att gå!

Barnen skålar med en fördrink!

Blinkande glas!

Min älskade man!

<-Peter & Jonas

Lene ->

Alla underbara gullungar!

Bästaste Lene & jag!

Emanuel

Milton

Ella & Emanuel med fina festhattar!

Även Jonas fick hatten på!

Jonas ska smälla raketer!          Ella har  muffar på som vanligt!

SLUTLIGEN ETT STORT TACK TILL FAMILJEN EKSTRAND
FÖR ALLT!

Året som gått bilder och ord!

Jag fyllde 30 år den 5 januari!

Ella har lärt sig knyta skorna!

Även lärt sig simma!

Vi var i Thailand i 3,5 veckor underbart!

Min underbara Emanuel vet hur man modellar!

Ella fyllde 6 år!

Firade Valborg i Skanör med goda vänner!

Ellas avslutnings dag på Tegelbrukets förskola. Här tar hon emot diplomet!

Emanuel fyllde 5 år och fick en egen TV!

Kusinerna Emma & Maja Var med & firade hans dag!

Vi frade midsommar hos Lene & Peter!

30-års fest för mig!

Emanuel njuter av sommaren!

Ella på stranden i Kämpinge!

På Lalandia i Danmark!

Legoland!

Den 5 September lämnar vår käre Mats oss! Saknar dig enormt mkt. Du kommer alltid att ha en speciell plats
i mitt ♥

Begravnigen för Mats! Så fin men jobbig stund!

I London fann jag min kärlek!

Min man fann sin!

Julafton och Juldagen firade vi hemma!

Slutligen Gott nytt år!

Sista dagen på 2010.........Låt nästa år bli ett bättre år!

Idag är det Nyårsafton. En utav de bästa dagarna på året. Mycket glädje och kärlek. Sedan ett antal år tillbaka firar vi denna högtid med våra vänner Lene och Peter. Det känns så varmt i hjärtat att ha så fina vänner som alltid ställer upp för oss och stöttar oss. Jag ser fram emot kvällen. God mat serveras alltid och god dricka och gott sällskap. Ikväll kommer även syrran och svågern att vara med oss.

Det har varit ett har varit ett tufft år för oss med mkt tråkigheter och sjukdomar och dödsfall. Vår familj har varit olycksdrabbad och nu önskar jag verkligen att 2011 blir ett år med glädje och mer tur än otur.

♥♥♥ Nina ♥♥♥

*************** Happy New Year Everyone!*****************

SLUT!

Träning!

img_7216 (MMS)

Så skönt att lämna hemmet och låta mannen sköta markservicen!

Älskar denna låt!

Emanuel leker med kompisen Tim.

img_9835 (MMS)

Emanuel leker med kompisen Tim. Det är Nintendo ds som gäller.

Ledighet!

Idag är det dagen före nyårsafton! Imorgon ska vi fira den Hos Lenelise och Peter. Ann och Anders ska också dit och jag ser himla mkt fram emot detta. God mat och god dricka. Raketerna är inköpta och allt är i sin ordning.

Vad har jag gjort idag då? Tagit en titt på min blogg som jag inte varit så bra på att uppdatera men jag hoppas på att bli bättre. Men det är ett par koder jag inte knäckt är. Jag fattar inte hur jag ska få bilder hit från min Iphone. Är det någon som kan hjälpa mig?

Sen behöver jag hjälp att få tips på hur man lägger in länkar.

Nu ska jag ta hand om mina 2 barn och deras kompisar. Det behövs nog lite mat i deras magar.

Mer om Julen!

Här är fler bilder från julen 2010

JULEN!

Har haft  en underbar jul med min älskade familj. God mat, god dricka och framförallt inget strul detta året. Med andra ord fridfullt.  <3 Tack för allt <3

London Eye!

Jag och min älskade man!

BIG BEN!

En sådan där telefonkiosk!

Buckingham Palace!

London!

Jag och mannen har varit i London. Tanken var att vi skulle ha en mysig Weekend. Rå om varandra och titta på sevärdigheter och det bästa av allt vi skulle se STOR matchen mellan Chelsea och Manchester U. Men vår resa blev inte som vi hade tänkt oss. På Torsdagen den 16 dec gav vi oss av. Först 35 minuters väntan på parongen i Svedala innan tåget väl kom. Skit vad kallt det var att stå och vänta. Vi åkte till Centralen i malmö där vi bytade tåg mot Kasterup. Där checkade vi in vårt bagage och sedan satte vi oss för att ta ett glas vin och en öl till det åt vi smörebröd. Riktigt mumsigt var det. När jag fick SMS om att det var dags att gå till GATE begav vi oss. När vi hade suttit där en stund fick jag ett SMS att flyget var inställt. FAN! bara att bege sig ut och ner till bagageutlämningen. Där fick vi stå i kö i ca två timmar. Men vi hade trevligt sällskap. Garvin från England, en mkt trevlig och udda kille. Väl framme i luckan fick vi bokat om våra biljetter till dagen efter 14.55. Vi fick taxibiljetter och rum på scandichotell inne i cetrala köpenham. Vi och Garvin satte oss i en taxi och åkte dit. Där bjöd de på läsk och en macka. Vi umgicks/snackade lite med vår nye vän Garvin innan vi begav oss till sängs. Fredagen den 17 dec började med en hälig stor frukostbuffe. Garvin var också där och höll oss sälskap. Efteråt checkade vi ut och begav oss till flygplatsen. Eftersom vi aldrig fick ut vårt bagage som vi checkat in dagen innan hade vi inget mer att göra än att hålla koll på om flyget skulle gå. Det verkade faktiskt så. Vi kom iväg. Två timmars flygresa gick superfort. Väl framme var det bara att ta väskorna som redan anlänt med ett tidigare flyg. Sedan tog vi Heathrow expressen till Paddington station. Där ifrån tog det ca 5 min att gå till vårt hotell. Prince Williams. Ett litet och mkt enkelt hotell. Vi dumpade våra saker och begav oss ut. Vi gick och gick och gick. London är en mysig stan. När det började mörkna och alla lampor tände var det väldigt vacker. Sen var det dags att äta något. Det blev en lite mysig restaurang och det var mysigt romantiskt och gott. Sedan gick vi tillbaka till hotellet. Helt slut i benen. Lördagen den 18 dec. Uppe vid 8 tiden. Åt av den väldigt enkla frukosten på hotellet. Det erbjöds dock inte mer än kaffe/te juice och rostat bröd med sylt och ost. Sedan gick vi till tunnelbanan och tog den ett par stationer bort. Nu skulle vi titta på buckingham palace. och så gjorde vi. Det blev en hel del foton. Vidare gick vi och tittade på westminister abby´s catedral och där efter Big Ben. Den var stor. Ofattbart när man ser den så i verkligheten att fatta hur stor den är. Här blev det också mkt fottande. Vår nästa plan var att ta oss bort till london Eye. Ett utav världens största pariserhjul. Vi hade hör väldigt mkt gott om detta och även att det skulle vara långa köer. Väl framme var det ingen kö alls. Kanske berode det på sesängen. Jonas löste biljetter och sen var det dax. Man gick in i en stor bubbla. Där kan väl ha fått plats mellan 15-25 personer. Men vi var inte mer än 6 st i vår så det var gott om plats. Hela bubblan vi åkte i var av glas så det fanns fina möjligheter att ta kort. Tyvärr började det snöa precis när vi åte upp så sickten var inte den bästa. Väl dere igen. Gick vi till underground stationen i waterloo. Tocg oss bort till Picadelly Circus. Vi hade tänkt kolla om Rock circusen fortfarande gick men så var det inte. Vi åt lunch och sedan Gick vi till hamleys en 5 våningar högt leksaksbyggnad. Där spenderade vi nog en timme innan vi tog tunnelbanan till madame tussuds. Detta hade fått både bra och dålig kritik för innan vi åkte. Men jag tyckte det var super. Jonas verkade också tycka att det var spännande och han kunde inte hålla fingrarna i styr. När vi var färdiga satte vi oss på en pub sidan om och tog en öl och ett glas vin. Det var där vi fick den tråkiga nyheten att matchen var INSTÄLLD. Fan! Vi var så jättebesvikna. När man sett fram emot något så mkt också bara rycks det ur handen på en. Men det var inte så mkt mer att göra än att acceptera det. Vi begav oss ut för att shoppa och sedan åt vi middag på garfunkels. Det blevEn barbegue tallrik för två med massa tillbehör och sen öl för Jonas del och Vin för min del. Det var så himla gått. Sedan begav vi oss tillbaka till hotellet igen. Man blir liksom helt slut av allt gående. Södagen den 19 dec var uppe som dagen innan och åt frukost. Sedan tog vi tunnelbanan till Standford Bidge Chelseas Arena. Det blev fottande och vi checkade in stället vi skulle ätit tre rätters menyn på. Det kändes ledsamt att det inte blev något. Men nu hade vi i alla fall sett arenan. Efter tog vi underground till andra änden av staden. Nu skulle vi spana in London Tower och Tower Bidge. Det är mäktiga byggnader. Det var väldigt lång kö in till London Tower så vi valde att åka till Harrods i stället. Åter på tunnelbanan. Detta system hade vi nu lärt oss och behövde knappt kolla vilken linje vi skulle med. Vi hoppade av på stationen som låg närmst. Vi åt lunck och det bleb mc denna gången.Harrods var mäktig men ack så dyrt det blev inget där men efteråt tog vi oss till oxford treet och dä shopade jag nya vatar av skin och en väska. Sedan njöt vi av julskyltningen. Middagen åt vi på en mysig lten restaurang. Jag åt pasta med tigerräkor och naturligtvis blev det vin till det. Vi tog en promenad hem till hotellet. Vi packade våra saker för dagen efter skulle vi ju hem. Måndagen den 20 dec. Upp coh frukost och utcheckning. Vi tog oss till Paddington station och där expresståget till Heathrow. men detta var ingen trevlig syn. Tusentals människor överallt och displayer med massor av inställda flyg. Vi insåg snabbt att detta kunde bli en jobbig dag. När vi försökte ta oss in på flygplatsen blev vi nekade. Endast de som hade avgångar som skulle gå fick ta sig in. Vi satte oss i en kullvert och väntade. Det bjöds på varmt te och choklad och det tog vi. När jag sen skulle gå på toa insåg jag att det kanske fanns en möjlighet att ta bakvägen in på flygplatsen. Vi lyckades och vi kunde värma oss. Över allt i gångarna låg männinskor som inte kommit iväg på sina flighter. Vi lyckades att ta oss bort till sas inchecknings disk och väl där satt många människor som väntat på att få komma iväg hem sedan i lördags. Vi lämnade igen och återvände en timme innan flyget skulle gå. På tåget till flygplatsen hade vi wi-fi och jag beställde sms service på det planet som skulle gå från cph till London som sen skulle ta oss hem. Det blev försenat och mer försenat och fasan över att vi ev inte skulle komma hem växte. Väl i kön till incheckningen rullade allt på och vi fick checkat in och gick igenom säkerhetskontrollen. Sen var det bara att vänt. Vi passade på att äta. Mellan varven fick jag sms om ytterligare förseningar. Vi gick till en informations disk och frågade vad som hände och den information vi fick var att plabet inte lyft från Köpenhamn. Om detta plan skulle ställas in var nästa lediga fligth den 25 dec. Men hallå vi har två barn hemma som min mamma passade och hon skulle till jobb dagen efter. Så våra underbara vänner ställde upp. De hade kontaktat fritids och dagis så de skulle ta barnen dit på tisdagen. Men skit vad orolig man var. Sen kom det positiva beskedet de boardade planet i köpenhamn. YES! Nu fanns det hopp. Vi hade ängla vakt. Det hade inte gått ett enda plan till danmark på tre dagar och nu gick där två på kvällen/natten och ett av dem var vårt. Lyckan var total. Vid 04 tiden landade vi på kastrup. Hämtade förseningsintygg och sedan bagage och tog sedan taxi till Svedala. Nice att vara hemma igen. Det var svårt att förstå att mkt går under i London för några cm snö och minusgrader när man landar och det är snöstorm här. Men en sak är säker. Heathrow vs Kastrup den matchen vinner KASTRUP lätt. Tack för att vi fick komma hem.